logo

wpisz słowa kluczowe:

szukaj wg daty:

GDAŃSK. KAMPANIA „SPRAWIEDLIWE SĄDY”

 
„Niech zostanie tak jak było... Czy na pewno tego chcesz?” – głosi hasło na billboardzie przy ul. Nowolipie w Gdańsku. Wielkoformatowe czarno-białe tablice pojawiły się w ubiegłym tygodniu w całym kraju. Mają zachęcać do reformy polskiego sądownictwa. Rząd ruszył w piątek z kampanią informacyjną, w której przekonuje Polaków do konieczności przeprowadzenia głębokich zmian wymiaru sprawiedliwości. Pierwszy człon hasła widniejącego na billboardach ironicznie nawiązuje do słów wypowiedzianych przez byłego prezesa Trybunału Konstytucyjnego prof. Andrzeja Rzeplińskiego – przeciwnika zmian w proponowanym przez PiS kształcie. Oficjalnym koordynatorem akcji „Sprawiedliwe sądy” jest powołana przed trzema miesiącami rządowa Polska Fundacja Narodowa, która ma promować wizerunek Polski za granicą. Na jej budżet w wysokości 100 mln złotych składa się siedemnaście spółek Skarbu Państwa. Kampania prowadzona na ulicy w telewizji i internecie ma kosztować około 19 milionów złotych. Opozycja grzmi, że to partyjna akcja finansowana ze środków publicznych, a organizacja powołana do promowania Polski w świecie, finansując kampanię informacyjną obozu władzy, wkracza w polsko-polski spór polityczny. – Informujemy, że działania statutowe podjęte przez Fundację włączają się w nurt ogólnopolskiego i światowego zainteresowania przeprowadzanymi w Polsce reformami – odpowiada Polska Fundacja Narodowa. I dodaje: na odszkodowania za przewlekłość spraw sądowych wydano 19 milionów złotych. Nasza kampania nie będzie droższa od tych odszkodowań. Opozycja chce, by sprawę zbadały prokuratura i NIK. Jest też wniosek do CBA. – Polska Fundacja Narodowa powinna zajmować się budowaniem polskiej marki gospodarczej za granicą. Zamiast na tę misję środki przeznacza na walkę polityczną PiS z opozycją, a także z prezydentem Andrzejem Dudą (...) Pojawiają się informacje o nadużyciach. Grupa ludzi mocno powiązana z Beatą Szydło bogaci się kosztem Polski i Polaków z twarzą pani premier, dlatego dzisiaj klub PO składa wniosek do CBA o sprawdzenie tej bulwersującej sprawy – poinformowała we wtorek dziennikarzy posłanka PO Monika Wielichowska. Za kampanię „Sprawiedliwe sądy" odpowiada spółka Solvere założona i kierowana przez Piotra Matczuka i Annę Plakwicz, którzy do maja br. zajmowali kierownicze stanowiska w Centrum Informacyjnym Rządu.13.09.2017 / fot. Paweł Marcinko / KFP

dodaj do koszyka wszystkie wyświetlone zdjęcia:

00120505.jpg
Gdańsk, ul. Nowolipie. Billboard"Niech zostanietak, jak było" kampanii...

00120506.jpg
Gdańsk, ul. Nowolipie. Billboard"Niech zostanietak, jak było" kampanii...

00120507.jpg
Gdańsk, ul. Nowolipie. Billboard"Niech zostanietak, jak było" kampanii...

00120508.jpg
Gdańsk, ul. Nowolipie. Billboard"Niech zostanietak, jak było" kampanii...

00120509.jpg
Gdańsk, ul. Nowolipie. Billboard"Niech zostanietak, jak było" kampanii...

00120510.jpg
Gdańsk, ul. Nowolipie. Billboard"Niech zostanietak, jak było" kampanii...
Wszystkie zdjęcia Agencji Kosycarz Foto Press/KFP są chronione prawem autorskim. Publikacja i kopiowanie bez zgody Agencji zabronione. Copyright © 2000-2017 KFP