W kwietniu wizyta tego giganta byłaby równoznaczna z zwinięciem do gdańskiego terminalu DCT największego kontenerowca świata. „Madrid Maersk” (20 568 TEU) stracił prymat na początku maja, z chwilą zwodowania w południowokoreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries statku „OOCL Hong Kong” (21 413 TEU), ale wciąż pozostaje w ścisłej czołówce światowej listy jednostek przewożących kontenery. W tej specjalności transportowej zmiany na pozycji lidera następują ostatnio co kilka lub kilkanaście tygodni. Dość powiedzieć, że przed wejściem do służby statku „Madrid Maersk” zbudowany przez tę samą południowokoreańską stocznię „MOL Triumph” (20 170 TEU, Mitsui O.S.K. Lines) cieszył się mianem największego kontenerowca świata zaledwie kilkanaście dni.
Numer 1 duńskiej linii żeglugowej Maersk Line przypłynął do Gdańska w piątkową noc. W DCT obsługiwany będzie non stop przez 75 godzin . Łączna liczba kontenerów podjętych z pokładu „Madrid Maersk” i nań załadowanych sięgnie około 15 tysięcy. Jeszcze tej nocy gigant obsługujący transporty aliansu 2M opuści Gdańsk. 4.12.2017 / fot. Mateusz Ochocki / KFP
dodaj
do koszyka wszystkie wyświetlone zdjęcia