logo

wpisz słowa kluczowe:

szukaj wg daty:

RUSZYŁA PRZEBUDOWA PERONÓW NA STACJI GDAŃSK GŁÓWNY

 
Z początkiem września na stacji Gdańsk Główny ruszyła przebudowa infrastruktury dla pasażerów pociągów dalekobieżnych. Do 2020 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za 62 mln zł kompleksowo zmodernizują perony oraz przejścia podziemne. Będą windy i schody ruchome.
Od kilku dni trwa rozbiórka peronu nr 2 (od strony wiaduktu Błędnik) oraz przylegającego doń toru i sieci trakcyjnej. Znika konstrukcja wiaty. Wykonawca – Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor prowadzi także prace przygotowawcze w przejściu podziemnym łączącym budynek dworca z peronami. W grudniu, równolegle z toczącymi się robotami rozbiórkowymi na peronie zacznie powstawać już jego nowa, wyższa i wygodniejsza dla pasażerów konstrukcja. Wiosną przyszłego roku obiekt zostanie wyłączony z eksploatacji, a podróżni będą korzystać z sąsiedniego peronu nr 1. Tam roboty ruszą w czerwcu 2018 r. W tej chwili pociągi dalekobieżne jadące do Gdyni zatrzymują się na torze 1 przy peronie 2. Składy PKM, które dotychczas zatrzymywały się na torze 2, kierowane są na bocznice SKM-ki.
Jak informuje biuro prasowe PKP PLK S.A., oba perony zostaną podwyższone do 76 cm i pokryte antypoślizgową nawierzchnią, co ułatwi podróżnym dostęp do pociągów. Zyskają oni też nowe oświetlenie. Zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków peronowe wiaty przejdą renowację z zachowaniem historycznych walorów. Na peronie nr 2 zmieni się rozstaw podpór zadaszenia usytuowanych dotychczas zbyt blisko torowiska Na peronach pojawią się nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Znikną za to dawne budynki socjalne dla kolejarzy. Standard obsługi i dostęp na perony z przejścia podziemnego mają poprawić cztery windy i schody ruchome. Inwestycja na stacji Gdańsk Główny realizowana jest z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 5.1-19.2 „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap II Gdańsk Główny”. Łączny koszt modernizacji wynosi 62 mln zł. Do stycznia 2020 roku kompleksowo przebudowane zostaną dwa perony, układ torowy, sieć trakcyjna i dwa przejścia podziemne. 13.09.2017 / fot. Mateusz Ochocki / KFP

dodaj do koszyka wszystkie wyświetlone zdjęcia:
  • znalezionych zdjęć: 24

t00075017.jpg
Gdańsk. Remont peronu na Dworcu Głównym PKP. 13.09.2017 fot....

t00075018.jpg
Gdańsk. Remont peronu na Dworcu Głównym PKP. 13.09.2017 fot....

t00075019.jpg
Gdańsk. Remont peronu na Dworcu Głównym PKP. 13.09.2017 fot....

t00075020.jpg
Gdańsk. Remont peronu na Dworcu Głównym PKP. 13.09.2017 fot....

t00075021.jpg
Gdańsk. Remont peronu na Dworcu Głównym PKP. 13.09.2017 fot....

t00075022.jpg
Gdańsk. Remont peronu na Dworcu Głównym PKP. 13.09.2017 fot....

t00075023.jpg
Gdańsk. Remont peronu na Dworcu Głównym PKP. 13.09.2017 fot....

t00075024.jpg
Gdańsk. Remont peronu na Dworcu Głównym PKP. 13.09.2017 fot....

t00075025.jpg
Gdańsk. Remont peronu na Dworcu Głównym PKP. 13.09.2017 fot....

t00075026.jpg
Gdańsk. Remont peronu na Dworcu Głównym PKP. 13.09.2017 fot....

t00075027.jpg
Gdańsk. Remont peronu na Dworcu Głównym PKP. 13.09.2017 fot....

t00075028.jpg
Gdańsk. Remont peronu na Dworcu Głównym PKP. 13.09.2017 fot....

t00075029.jpg
Gdańsk. Remont peronu na Dworcu Głównym PKP. 13.09.2017 fot....

t00075030.jpg
Gdańsk. Remont peronu na Dworcu Głównym PKP. 13.09.2017 fot....

t00075031.jpg
Gdańsk. Remont peronu na Dworcu Głównym PKP. 13.09.2017 fot....

t00075032.jpg
Gdańsk. Remont peronu na Dworcu Głównym PKP. 13.09.2017 fot....
  • znalezionych zdjęć: 24
Wszystkie zdjęcia Agencji Kosycarz Foto Press/KFP są chronione prawem autorskim. Publikacja i kopiowanie bez zgody Agencji zabronione. Copyright © 2000-2017 KFP