KFP / SZYBCIEJ I WYGODNIEJ KOLEJĄ NA POMORZU 25 września 2017
podziel się na Facebooku  podziel się na Twitterze
– Pomorskie w szybkim tempie będzie odrabiać zaległości z wielu lat – zapowiada Kazimierz Smoliński. Chodzi o stan naszych linii kolejowych. W obecności wiceministra infrastruktury i budownictwa PKP Polskie Linie Kolejowe i spółka Egis Poland podpisały dziś w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim umowę na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla trzech odcinków linii kolejowych nr 201 (Kościerzyna – Gdynia), 214 (Somonino – Kartuzy) i 229 (Glincz – Kartuzy). Inwestycja o wartości blisko 900 mln zł zostanie zrealizowana do 2023 roku. Umowa z wykonawcą dokumentacji opiewająca na niespełna 16 milionów złotych to drobiazg w skali wydatków przewidzianych na modernizację infrastruktury kolejowej. W perspektywie unijnej 2014-2020 spółka PKP PLK ma do wydania ok. 66 miliardów złotych. Prawie 10 procent środków krajowych przewidziane jest na inwestycje w województwie pomorskim. – Jeśli chodzi o układ drogowy województwo uznawane jest za jedno z lepszych w kraju, natomiast jeśli chodzi o kwestie kolejowe, to mamy tutaj duże zapóźnienia i dlatego tak ważną inwestycją jest alternatywny ciąg transportowy Bydgoszcz – Trójmiasto. W tej chwili będzie to dotyczyło przede wszystkim modernizacji linii 201 Kościerzyna – Gdynia, która nie tylko dla przewozów towarowych, ale także dla mieszkańców Pomorza, a szczególnie Kaszub, ma pierwszorzędne znaczenie – mówi wiceminister Smoliński. Przebudowana linia 201 na odcinku Kościerzyna – Gdynia będzie dwutorowa i w pełni zelektryfikowana. Do Kartuz dojedziemy łącznicą – liniami 214 i 229. PLK przebudują na trasie 33 perony, m.in. na stacjach i przystankach Kościerzyna, Gołubie Kaszubskie, Somonino, Żukowo Wschodnie, Kartuzy i Rębiechowo. Wszystkie zostaną podwyższone i wydłużone. Na peronach pojawią się nowe wiaty, oświetlenie, ławki, megafony i tablice informacyjne. Przystanki będą przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Na zmodernizowanej trasie pomiędzy Kościerzyną a Gdynią pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się z prędkością do 140 km/h, szybciej o 40 km/h niż obecnie. W ruchu towarowym składy pojadą z prędkością do 100 km/h. Trasa z Somonina do Kartuz zostanie dostosowana do prędkości 120 km/h, a od Żukowa Zachodniego przez Glincz do Kartuz – do 100 km/h. Szybszą i sprawniejszą podróż zapewni modernizacja 140 obiektów inżynieryjnych. – W śladzie istniejącej linii będziemy mieć praktycznie zupełnie nową. I całkiem inną jakość. Prędkość pociągów pasażerskich będzie na pewno jak na te warunki przyzwoita. Założenia są do 140 km/h. Może uda się więcej. Zobaczymy, jak wyjdzie na etapie projektowania. Nasi partnerzy mają niespełna dwa lata na zrealizowanie umowy. Myślę, że podołają – firma jest znana na rynku – a pion inwestycji Regionu Północnego PKP PLK dołoży należytej staranności, żebyśmy mogli za dwa lata dokonać wyboru wykonawcy i mieć lata 2020-2022 na roboty budowlane. Oddanie do eksploatacji zmodernizowanej linii Bydgoszcz – Gdynia przewidujemy na rok 2023 – zapowiada Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. 25.09.2017 / fot. Mateusz Ochocki / KFP
dodaj do koszyka wszystkie wyświetlone zdjęcia
  • znalezionych zdjęć: 20
Gdańsk. Urząd Wojewódzki. Sala Marszałka Józefa...
t00075669.jpg (3626px x 2413px) 1628kb
Gdańsk. Urząd Wojewódzki. Sala Marszałka Józefa Piłsudskiego. Podpisanie umowy Opracowania dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego na odc. liniii kolejowych nr 201, 214 i 229 realizowanego w ramach Projektu pt. Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto. Nz Cezara Saganowski - prezes zarządu firmy Egis Poland 25.09.2017 fot. Mateusz Ochocki / KFP
Gdańsk. Urząd Wojewódzki. Sala Marszałka Józefa...
t00075670.jpg (3590px x 2389px) 1642kb
Gdańsk. Urząd Wojewódzki. Sala Marszałka Józefa Piłsudskiego. Podpisanie umowy Opracowania dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego na odc. liniii kolejowych nr 201, 214 i 229 realizowanego w ramach Projektu pt. Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto. Nz Cezara Saganowski - prezes zarządu firmy Egis Poland 25.09.2017 fot. Mateusz Ochocki / KFP
Gdańsk. Urząd Wojewódzki. Sala Marszałka Józefa...
t00075671.jpg (3655px x 2432px) 1849kb
Gdańsk. Urząd Wojewódzki. Sala Marszałka Józefa Piłsudskiego. Podpisanie umowy Opracowania dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego na odc. liniii kolejowych nr 201, 214 i 229 realizowanego w ramach Projektu pt. Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto. Nz umowę podpisują Róża Michalik - z-ca dyr. regionu północnego PKP PLK, Andrzej Krawczyński - dyr regionu północnego PKP PLK oraz Cezara Saganowski - prezes zarządu firmy Egis Poland. 25.09.2017 fot. Mateusz Ochocki / KFP
Gdańsk. Urząd Wojewódzki. Sala Marszałka Józefa...
t00075672.jpg (2659px x 3996px) 4665kb
Gdańsk. Urząd Wojewódzki. Sala Marszałka Józefa Piłsudskiego. Podpisanie umowy Opracowania dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego na odc. liniii kolejowych nr 201, 214 i 229 realizowanego w ramach Projektu pt. Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto. Nz Ireneusz Merchel - prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. 25.09.2017 fot. Mateusz Ochocki / KFP
  • znalezionych zdjęć: 20