logo

wpisz słowa kluczowe:

szukaj wg daty:

MEDIA BEZ WYBORU. PROTEST PRZECIWKO WPROWADZENIU NOWEGO PODATKU

 
Niezależne polskie media protestują przeciwko zapowiadanej przez władze składce reklamowej, która w konsekwencji uderzy w konsumentów. Z pomysłem obciążenia portali internetowych, radia, telewizji, prasy, kina i firm nowym podatkiem wyszło Ministerstwo Finansów. W wielu serwisach informacyjnych zamiast nowych treści pojawiły się dzisiaj plansze z hasłem „Media bez wyboru” opatrzone komunikatem o przyczynach takiego stanu rzeczy. „Tu powinien być Twój ulubiony serwis internetowy. Dzisiaj jednak nie przeczytasz tu żadnych treści. Przekonaj się, jak będzie wyglądać świat bez niezależnych mediów. Ruszyła akcja Media bez wyboru. Przeczytaj nasz list otwarty do władz Rzeczypospolitej Polskiej. Dla nas najważniejsze jest, abyś TY miał wybór. Dziękujemy użytkownikom i partnerom handlowym za zrozumienie i wsparcie” – czytamy dzisiaj na stronie głównej portalu onet.pl. W liście otwartym przedstawiciele mediów piszą wprost, że składka reklamowa „to haracz uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media”. Protest poparła m.in. prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz. „Metoda salami: plasterek po plasterku odbiera się wolność, zabija demokrację, niezależne myślenie... Po sądach, praworządności, wykluczaniu wszelkich mniejszości przyszła kolej na wolne media. Dziś każdy dobrze życzący Polsce, każdy patriota chcący rozwoju naszej Ojczyzny powinien być solidarny z wolnymi mediami!” – napisała na swoim profilu facebookowym prezydent miasta. 10.02.2021 / fot. Anna Bobrowska / KFP

List otwarty do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych

„Zwracamy się w sprawie zapowiadanego nowego, dodatkowego obciążenia mediów działających na polskim rynku, myląco nazywanego "składką", wprowadzaną pod pretekstem Covid-19. Jest to po prostu haracz, uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media.
Wprowadzenie go będzie oznaczać:
1. osłabienie, a nawet likwidację części mediów działających w Polsce, co znacznie ograniczy społeczeństwu możliwość wyboru interesujących go treści,
2. ograniczenie możliwości finansowania jakościowych i lokalnych treści. Ich produkcja daje obecnie utrzymanie setkom tysięcy pracowników i ich rodzinom oraz zapewnia większości Polaków dostęp do informacji, rozrywki oraz wydarzeń sportowych w znaczącej mierze bezpłatnie,
3. pogłębienie nierównego traktowania podmiotów działających na polskim rynku medialnym, w sytuacji, gdy media państwowe otrzymują co roku z kieszeni każdego Polaka 2 mld złotych, media prywatne obciąża się dodatkowym haraczem w wysokości 1 mld zł,
4. faktyczne faworyzowanie firm, które nie inwestują w tworzenie polskich, lokalnych treści kosztem podmiotów, które w Polsce inwestują najwięcej. Według szacunków, firmy określane przez rząd jako "globalni cyfrowi giganci" zapłacą z tytułu wspomnianego haraczu zaledwie ok. 50 - 100 mln zł w porównaniu do 800 mln zł, jakie zapłacą pozostałe aktywne lokalnie media.
Skandaliczne jest również niesymetryczne i selektywne obciążenie poszczególnych firm. Dodatkowo niedopuszczalna w państwie prawa jest próba zmiany warunków koncesyjnych w okresie ich obowiązywania.
Jako media działające od wielu lat w Polsce nie uchylamy się od ciążących na nas obowiązków i społecznej odpowiedzialności. Co roku płacimy do budżetu Państwa rosnącą liczbę podatków, danin i opłat (CIT, VAT, opłaty emisyjne, organizacje zarządzające prawami autorskimi, koncesje, częstotliwości, decyzje rezerwacyjne, opłata VOD itd.). Własną działalnością charytatywną wspieramy też najsłabsze grupy naszego społeczeństwa. Wspieramy Polaków, jak i rząd w walce z epidemią, zarówno informacyjnie, jak i przeznaczając na ten cel zasoby warte setki milionów złotych.
Zdecydowanie sprzeciwiamy się więc używaniu epidemii, jako pretekstu do wprowadzenia kolejnego, nowego, wyjątkowo dotkliwego obciążenia  mediów. Obciążenia trwałego, które przetrwa epidemię Covid-19”.

dodaj do koszyka wszystkie wyświetlone zdjęcia:
Akcja "Media bez wyboru". W tv, na stronach internetowych,...
e00012108.jpg (6048px x 4024px) 1646kb
Akcja "Media bez wyboru". W tv, na stronach internetowych, oraz w radio pojawiła się dziś informacja, iż w dniu dzisiejszym nie będzie ulubionych programów, informacji w serwisach oraz audycji. Zamiast tego widać i słychać list otwarty do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych. Jest to protest w sprawie zapowiadanego nowego, dodatkowego obciążenia mediów działających na polskim rynku, myląco nazywanego „składką”, wprowadzaną pod pretekstem Covid-19. 10.02.2021 Fot. Anna Bobrowska / KFP
Akcja "Media bez wyboru". W tv, na stronach internetowych,...
e00012109.jpg (5884px x 3915px) 1918kb
Akcja "Media bez wyboru". W tv, na stronach internetowych, oraz w radio pojawiła się dziś informacja, iż w dniu dzisiejszym nie będzie ulubionych programów, informacji w serwisach oraz audycji. Zamiast tego widać i słychać list otwarty do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych. Jest to protest w sprawie zapowiadanego nowego, dodatkowego obciążenia mediów działających na polskim rynku, myląco nazywanego „składką”, wprowadzaną pod pretekstem Covid-19. 10.02.2021 Fot. Anna Bobrowska / KFP
Akcja "Media bez wyboru". W tv, na stronach internetowych,...
e00012110.jpg (5322px x 3541px) 2517kb
Akcja "Media bez wyboru". W tv, na stronach internetowych, oraz w radio pojawiła się dziś informacja, iż w dniu dzisiejszym nie będzie ulubionych programów, informacji w serwisach oraz audycji. Zamiast tego widać i słychać list otwarty do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych. Jest to protest w sprawie zapowiadanego nowego, dodatkowego obciążenia mediów działających na polskim rynku, myląco nazywanego „składką”, wprowadzaną pod pretekstem Covid-19. 10.02.2021 Fot. Anna Bobrowska / KFP
Akcja "Media bez wyboru". W tv, na stronach internetowych,...
e00012111.jpg (3442px x 5174px) 2521kb
Akcja "Media bez wyboru". W tv, na stronach internetowych, oraz w radio pojawiła się dziś informacja, iż w dniu dzisiejszym nie będzie ulubionych programów, informacji w serwisach oraz audycji. Zamiast tego widać i słychać list otwarty do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych. Jest to protest w sprawie zapowiadanego nowego, dodatkowego obciążenia mediów działających na polskim rynku, myląco nazywanego „składką”, wprowadzaną pod pretekstem Covid-19. 10.02.2021 Fot. Anna Bobrowska / KFP
Akcja "Media bez wyboru". W tv, na stronach internetowych,...
r00025425.jpg (5000px x 3335px) 2965kb
Akcja "Media bez wyboru". W tv, na stronach internetowych, oraz w radio pojawiła się dziś informacja, iż w dniu dzisiejszym nie będzie ulubionych programów, informacji w serwisach oraz audycji. Zamiast tego widać i słychać list otwarty do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych. Jest to protest w sprawie zapowiadanego nowego, dodatkowego obciążenia mediów działających na polskim rynku, myląco nazywanego „składką”, wprowadzaną pod pretekstem Covid-19. 10.02.2021 Fot. Anna Rezulak / KFP
Akcja "Media bez wyboru". W tv, na stronach internetowych,...
r00025426.jpg (5000px x 3335px) 7314kb
Akcja "Media bez wyboru". W tv, na stronach internetowych, oraz w radio pojawiła się dziś informacja, iż w dniu dzisiejszym nie będzie ulubionych programów, informacji w serwisach oraz audycji. Zamiast tego widać i słychać list otwarty do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych. Jest to protest w sprawie zapowiadanego nowego, dodatkowego obciążenia mediów działających na polskim rynku, myląco nazywanego „składką”, wprowadzaną pod pretekstem Covid-19. 10.02.2021 Fot. Anna Rezulak / KFP
Wszystkie zdjęcia Agencji Kosycarz Foto Press/KFP są chronione prawem autorskim. Publikacja i kopiowanie bez zgody Agencji zabronione. Copyright © 2000-2021 KFP