24 metrowy, dwuprzegubowy trolejbus "Trollino 24" zobaczyć będzie można na ulicach Gdyni. Producent - firma Solaris wspólnie z Przedsiębiorstwem Komunikacji Trolejbusowej, rozpoczynają testy homologacyjne najnowszego trolejbusu, który posiada dwie osie napędowe oraz - jak wiele nowych trolejbusów - dodatkową baterię umożliwiającą jazdę poza siecią trakcyjną.
Uruchomienie produkcji Trollino 24 Sollaris planuje z myślą o rynku szwajcarskim, gdzie tego typu pojazdy przegubowe cieszą się dużą popularnością. 24 metry to obecnie najdłuższa dopuszczalna w Europie długość takich pojazdów (w Polsce wynosi ona 18,75 m).
- Wybór Solarisa padł na Gdynię ponieważ od lat trwa bliska współpraca Miasta z firmą. Gdynia nabyła w 2000 roku pierwszy wyprodukowany w Bolechowie trolejbus, a ostatnio zakupiliśmy 30 Sollarisów Trollino w tym 16 przegubowych. Do tej pory tak długie trolejbusy obecnie testowany spotkać można było m.in. w kilku miastach Szwajcarii.
Jak się dowiedzieliśmy w UM Gdynia, testowany Trollino 24 nie będzie, zabierał pasażerów, ale będzie można go spotkać na ulicach miasta już od początku już w tym tygodniu.
Testy homologacyjne potrwają około 6 tygodni. Gdynia jest jedynym miastem, w którym trolejbus będzie je przechodzić.
03.06.2019 fot. Andrzej J. Gojke / KFP
dodaj
do koszyka wszystkie wyświetlone zdjęcia