logo

wpisz słowa kluczowe:

szukaj wg daty:

Aktualne propozycje

  • aktualnych propozycji: 12800
Kochani, Maciek odszedł robić zdjęcia Panu Bogu.
26.03.2020 / KFP
Pytacie nas o najlepsze zdjęcia Macieja Kosycarza. Nie byliśmy w stanie wybrać ich sami. Dlatego przedstawiamy wam wybór zdjęć dokonany przez Macieja. Mogliście oglądać je w jego albumach Fot. Kosycarz i zobaczyć świat takim, jakim on go widział. 26.03.2020 / fot. Maciej Kosycarz / KFP
2 kwietnia przypada 15. rocznica śmieci Jana Pawła II. „Nasz Ojciec Święty powrócił do domu Ojca” – ogłosił 15 lat temu o godzinie 21.37 arcybiskup Leonardo Sandri. Jan Paweł II zmarł w 9666. dniu pontyfikatu. Był trzecim najdłużej panującym następcą św. Piotra. Śmierć polskiego papieża, a potem wyniesienie Jana Pawła II na ołtarze, stały się ważnymi momentami manifestacji wiary dla katolików na całym świecie. Ojciec Święty był wielkim autorytetem o niezłomnych zasadach, a przy tym jednym z najbardziej wpływowych przywódców przełomu wieków. Pracował bez wytchnienia, aby budować fundament moralny współczesnego świata. Odegrał kluczową rolę w obaleniu komunizmu w Polsce. Dwukrotnie – w 1987 i 1999 roku – odwiedzał z pielgrzymkami papieskimi mieszkańców Pomorza. Spotykał się z nami w Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Pelplinie i Elblągu. 2.04.2020 / fot. KFP

Jan Paweł II na Pomorzu. Fotograficzne wspomnienia
Gdańscy strażnicy miejscy w godzinach szczytów wspierają kierowców GAiT w weryfikacji napełnienia pojazdów. Ponadto służą pasażerom informacją i pomocą. Tak był dzisiaj po południu m.in. na dworcu autobusowym Wrzeszcz PKP. Patrole z udziałem funkcjonariuszy straży miejskiej, nadzorujących ruch pracowników Zarządu Transportu Miejskiego oraz kontrolerów biletów (od jutra także funkcjonariuszy policji) czuwają nad przestrzeganiem nowych zasad bezpieczeństwa związanych z zagrożeniem epidemiologicznym już od kilku dni. Działają na głównych węzłach przesiadkowych, ale można je spotkać także na wielu przystankach. Przypomnijmy, że z powodu zagrożenia koronawirusem, w każdym pojedzie komunikacji miejskiej pasażerom wolno zająć połowę miejsc siedzących. Oznacza to, że tramwajem, który ma 28 miejsc siedzących, jechać może tylko 14 osób, a autobusem z 40 miejscami zaledwie 20 pasażerów. W pojazdach na co drugim siedzeniu zawisły oznaczenia z prośbą o niezajmowanie danego miejsca i przypomnieniem o konieczności zachowania bezpiecznego dystansu od współpasażerów. Te same informacje przekazywane są w komunikatach głosowych odtwarzanych w autobusach i tramwajach. 1.04.2020 / fot. Krzysztof Mystkowski / KFP
Od dziś za przejazdy gdańską komunikacją miejską płacimy więcej. Podwyżka cen biletów została uchwalona przez radnych na początku roku. W życie wchodzi w trudnych czasach. Jak przekonują władze miasta, nie było technicznych możliwości, żeby ją odroczyć. Cena jednoprzejazdowego biletu wzrosła z 3,20 do 3,80 zł (płacąc za przejazd w aplikacji mobilnej wydamy 3,60 zł), a godzinnego z 3,80 do 4,40 zł. Bilet 24-godzinny podrożał z 13 do 14 zł, miesięczny (lub 30-dniowy) ważny od poniedziałku do piątku z 82 do 90 zł, zaś miesięczny na wszystkie dni z 90 do 99 zł. Od 1 kwietnia miały zmienić się również zasady dystrybucji biletów w autobusach i tramwajach, jednak ze względu na zagrożenie epidemiologiczne tzw. system karnetowy (zastępujący sprzedaż biletów pojedynczych) został zwieszony do odwołania. 1.04.2020 / fot. Anna Rezulak / KFP
W środę 1 kwietnia do odwołania zamknięte zostały plaże i bulwary nadmorskie. To efekt wczorajszych decyzji rządu wprowadzających kolejne obostrzenia związane z epidemią koronawirusa. – Za dużo jest kontaktów między ludźmi. Za dużo jest spacerów na bulwarach i w miejscach rekreacji. Musimy zwiększać dystans społeczny i tego właśnie dotyczą te ograniczenia – poinformował we wtorek premier Mateusz Morawiecki. 1.04.2020 / fot. Krzysztof Mystkowski / KFP
Koronawirus / Coronavirus COVID-19. Zdjęcia ilustracyjne. Fot. KFP
2 kwietnia kończy się 2-letni okres dostosowawczy Uchwały Krajobrazowej Gdańska. Do tego czasu przedsiębiorcy zobowiązani są do przystosowania swoich szyldów i nośników reklamowych do wymagań przewidzianych nowymi przepisami. Nie wszyscy zdążyli zareagować na zmiany przed wybuchem epidemii koronawirusa, a teraz mają z tym problem. Co prawda termin okresu dostosowawczego się nie zmienił (procedury z tym związane musiałyby potrwać kilka miesięcy), jednak spóźnialscy mogą liczyć na wyrozumiałość urzędników w egzekwowaniu zapisów uchwały – uspokaja Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.
„Epidemia to działanie siły wyższej, wobec której nie można przejść obojętnie. Proces dostosowania szyldów do wymogów Uchwały Krajobrazowej Gdańska nie może odbywać się wbrew zdrowemu rozsądkowi czy powodować zagrożenia zdrowia lub życia. Wprowadzone ograniczenia w poruszaniu sprawiają, że realizacja tego obowiązku, w niektórych przypadkach, jest niemożliwa. Analogicznie więc kontrola szyldów, do czasu ustania stanu epidemii, nie będzie realizowana” – czytamy w komunikacie opublikowanym na stronie internetowej Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Przez minione dwa lata wielu przedsiębiorców podjęło trud zmiany swojego oznakowania – zaprojektowali nowe szyldy, przedłożyli dokumentację do zaopiniowania, uzyskali niezbędne pozwolenia, zlecili zakup oraz przystąpili do montażu. Przedsiębiorcy, którzy z uwagi na epidemię potrzebują dodatkowego czasu, mogą liczyć na zrozumienie w tej wyjątkowej sytuacji. – Niezmiennie miejscy urzędnicy służą poradą oraz konsultacją przy planowanych zmianach. Zapraszamy do kontaktu za pośrednictwem strony internetowej uchwalakrajobrazowagdanska.pl, profilu facebook.com/uchwalakrajobrazowagdanska oraz pod nr telefonu 58 55 89 525 – zachęca GZDiZ. 1.04.2020 / fot. KFP
Misja gdańskiego autobusu SOS dla osób w kryzysie bezdomności trwa. Sezon mobilnego wsparcia miał się zakończyć 31 marca, jednak ze względu na stan epidemii usługa będzie świadczona nadal, aż do odwołania.
W związku z obostrzeniami epidemiologicznymi obecnie w autobusie SOS wydawana jest potrzebującym ciepła zupa w formie „na wynos”. Osoby bezdomne mogą ją otrzymać codziennie, podczas postojów pojazdu: ok. godz. 20.15 na pętli autobusowej przy stacji SKM na Przymorzu, ok. godz. 21.15 na parkingu między rynkiem a komisariatem przy ulicy Białej we Wrzeszczu, ok. godz. 22.15 w zatoce autobusowej przy kinie „Krewetka” w Gdańsku. Przynajmniej do połowy kwietnia z pomocy skorzystać będzie można także w Sopocie. Autobus parkuje w godz. 19.15-20.00 przy ul. Bohaterów Monte Cassino w pobliżu kościoła św. Jerzego. Przypomnijmy, że Sopot dołączył do akcji prowadzonej przez Gdańsk, a realizowanej przez Towarzystwo Wspierania Potrzebujących „Przystań”, w grudniu 2018 roku.
Od 11 listopada ub. roku (początek sezonu mobilnego wsparcia) do marca br. w autobusie SOS pomoc” dla osób w kryzysie bezdomności w Gdańsku wydano już ponad 17,5 tys. porcji zupy oraz przeszło 2,5 tys. sztuk ciepłej odzieży na zmianę. Codziennie z mobilnej oferty wsparcia korzystało średnio 56 potrzebujących osób. W pojeździe wsparcia udzielali: ratownik medyczny, pracownik socjalny i streetworker. Potrzebujący otrzymywali tam ciepłą zupę i odzież na zmianę. Mieli też wsparcie higieniczne oraz poradnicze. Środki na działanie autobusu SOS zabezpieczył Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku. Na zlecenie MOPR zadanie realizuje Towarzystwo Wspierania Potrzebujących „Przystań”. Mobilne wsparcie dla osób w kryzysie bezdomności działa w Gdańsku od 2017 roku. Pojazdu użycza spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje. 1.04.2020 / fot. Krzysztof Mystkowski / KFP
PKN Orlen otrzymał bezwarunkową zgodę Komisji Europejskiej na przejęcie Grupy Energa. „To kolejny krok, po ogłoszeniu wezwania przybliżający koncern do dalszej dywersyfikacji działalności i umocnienia pozycji na konkurencyjnym europejskim rynku. Transakcja ma na celu osiągnięcie korzyści dla obu firm, regionów w których działają, akcjonariuszy oraz wzmocnienie polskiej gospodarki w obliczu pojawiających się wyzwań” – przekonuje w komunikacie prasowym kierownictwo PKN Orlen. O chęci zakupu Energi płocki koncern poinformował w grudniu ubiegłego roku. Wcześniej, w 2018 roku Orlen ogłosił plany przejęcia innego gdańskiego koncernu, Lotosu.
– Z zadowoleniem przyjęliśmy pozytywną decyzję Komisji Europejskiej dotyczącą zgody na zakup akcji Grupy Energa. Dzisiaj jesteśmy krok dalej w realizacji strategicznego celu, jakim jest budowa silnego koncernu zdolnego do konkurowania na międzynarodowym rynku i odpornego na zmienne czynniki makroekonomiczne. Jest to szczególnie ważne w tak trudnej sytuacji, w której znajdujemy się teraz z powodu epidemii koronawirusa. Połączenie PKN Orlen z Grupą Emerga to szansa na wzmocnienie obu firm, jak również polskiej gospodarki. Zdywersyfikowanie źródeł przychodów zwiększy stabilność i bezpieczeństwo funkcjonowania całej Grupy. Konsolidacja branży energetycznej i paliwowo-naftowej stała się dźwignią rozwoju oraz konkurencyjności narodowych firm w Europie i na świecie – mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.
Energa jest jedną z czterech największych krajowych spółek energetycznych i jednym z trzech największych dostawców energii elektrycznej w Polsce, zasila 3 mln odbiorców biznesowych i indywidualnych, zatrudniając ok. 9,6 tys. pracowników. Podmiotem dominującym w grupie jest Energa SA z siedzibą w Gdańsku, której akcje są notowane od grudnia 2013 r. na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. 1.04.2020 / fot. KFP
  • aktualnych propozycji: 12800
Wszystkie zdjęcia Agencji Kosycarz Foto Press/KFP są chronione prawem autorskim. Publikacja i kopiowanie bez zgody Agencji zabronione. Copyright © 2000-2020 KFP