KFP / PIERWSZY W HISTORII KOMERCYJNY TRANSPORT KONTENERÓW WISŁĄ podziel się na Facebooku podziel się na Twitterze
Trwa pierwszy w historii komercyjny rejs kontenerowy Wisłą z Gdańska do Chełmna. Zestaw rzeczny składający się z pchacza i barki, na którą na Nabrzeżu Szczecińskim załadowano sześć 40-stopowych kontenerów, wypłynął z Portu Gdańsk w południe, a po godzinie 15 minął śluzę w Przegalinie. W okolicach Tczewa nastąpi nocna przerwa techniczna. Do Chełmna ładunek powinien dotrzeć w czwartek 9 kwietnia. Na nabrzeżu w okolicach mostu drogowego na Wiśle towary przeznaczone dla firm z województwa kujawsko-pomorskiego zostaną załadowane na ciężarówki, zaś barka zabierze w drogę powrotną dostarczone przez nie kontenery z towarami eksportowymi. Podczas całej operacji na dystansie ponad 300 km przewiezionych zostanie ok. 300 ton towarów.
Organizatorem historycznego rejsu jest samorząd województwa kujawsko-pomorskiego, operatorem – firma VAN cargo S.A. z siedzibą w Warszawie. To pilotażowe przedsięwzięcie, którego celem jest sprawdzenie funkcjonalności transportu śródlądowego w łańcuchu dostaw oraz podkreślenie korzyści wynikających z przewozów wciąż unikalnym w Polsce środkiem transportu. – Pierwszą firmą z regionu, która zainteresowała się możliwością przewiezienia swoich towarów drogą wodną i do której trafi pierwszy transport, są Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych. TZMO zadeklarowały udział w pilotażowym rejsie w relacji eksportowej. Swoje towary wyśle także firma IKEA – podała rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu Beata Krzemińska, która dodała, że kalkulacje kosztów przewozu wskazały na jego wysoką konkurencyjność. 6.04.2021 / fot. Krzysztof Mystkowski / KFP
dodaj do koszyka wszystkie wyświetlone zdjęcia
  • znalezionych zdjęć: 20
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem...
m00118587.jpg (4000px x 2667px) 5714kb
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem drogi wodnej Wisły. Jest to pilotażowe przedsięwzięcie, które ma na celu sprawdzenie funkcjonalności transportu śródlądowego. Transport wyruszył z Portu Gdański i ma dotrzeć do Chełmna w czwartek (8 kwietnia), gdzie nastąpi ich przeładunek na ciężarówki, a następnie barka zostanie ponownie załadowana i wróci do Gdańska. Cała operacja, podczas której przewiezionych zostanie ponad 300 ton towarów, zajmie około 4 dni. Nz. barka w okolicach Sobieszewa. 06.04.2021 fot. Krzysztof Mystkowski / KFP
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem...
m00118588.jpg (4000px x 2667px) 5897kb
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem drogi wodnej Wisły. Jest to pilotażowe przedsięwzięcie, które ma na celu sprawdzenie funkcjonalności transportu śródlądowego. Transport wyruszył z Portu Gdański i ma dotrzeć do Chełmna w czwartek (8 kwietnia), gdzie nastąpi ich przeładunek na ciężarówki, a następnie barka zostanie ponownie załadowana i wróci do Gdańska. Cała operacja, podczas której przewiezionych zostanie ponad 300 ton towarów, zajmie około 4 dni. Nz. barka w okolicach Sobieszewa. 06.04.2021 fot. Krzysztof Mystkowski / KFP
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem...
m00118589.jpg (4000px x 2667px) 7659kb
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem drogi wodnej Wisły. Jest to pilotażowe przedsięwzięcie, które ma na celu sprawdzenie funkcjonalności transportu śródlądowego. Transport wyruszył z Portu Gdański i ma dotrzeć do Chełmna w czwartek (8 kwietnia), gdzie nastąpi ich przeładunek na ciężarówki, a następnie barka zostanie ponownie załadowana i wróci do Gdańska. Cała operacja, podczas której przewiezionych zostanie ponad 300 ton towarów, zajmie około 4 dni. Nz. barka w Przegalinie. 06.04.2021 fot. Krzysztof Mystkowski / KFP
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem...
m00118590.jpg (4000px x 2667px) 5471kb
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem drogi wodnej Wisły. Jest to pilotażowe przedsięwzięcie, które ma na celu sprawdzenie funkcjonalności transportu śródlądowego. Transport wyruszył z Portu Gdański i ma dotrzeć do Chełmna w czwartek (8 kwietnia), gdzie nastąpi ich przeładunek na ciężarówki, a następnie barka zostanie ponownie załadowana i wróci do Gdańska. Cała operacja, podczas której przewiezionych zostanie ponad 300 ton towarów, zajmie około 4 dni. Nz. barka w okolicach Sobieszewa. 06.04.2021 fot. Krzysztof Mystkowski / KFP
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem...
m00118591.jpg (4000px x 2667px) 7535kb
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem drogi wodnej Wisły. Jest to pilotażowe przedsięwzięcie, które ma na celu sprawdzenie funkcjonalności transportu śródlądowego. Transport wyruszył z Portu Gdański i ma dotrzeć do Chełmna w czwartek (8 kwietnia), gdzie nastąpi ich przeładunek na ciężarówki, a następnie barka zostanie ponownie załadowana i wróci do Gdańska. Cała operacja, podczas której przewiezionych zostanie ponad 300 ton towarów, zajmie około 4 dni. Nz. barka już na Wiśle w okolicach Błotnika. 06.04.2021 fot. Krzysztof Mystkowski / KFP
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem...
m00118592.jpg (4000px x 2667px) 7804kb
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem drogi wodnej Wisły. Jest to pilotażowe przedsięwzięcie, które ma na celu sprawdzenie funkcjonalności transportu śródlądowego. Transport wyruszył z Portu Gdański i ma dotrzeć do Chełmna w czwartek (8 kwietnia), gdzie nastąpi ich przeładunek na ciężarówki, a następnie barka zostanie ponownie załadowana i wróci do Gdańska. Cała operacja, podczas której przewiezionych zostanie ponad 300 ton towarów, zajmie około 4 dni. Nz. barka w Przegalinie. 06.04.2021 fot. Krzysztof Mystkowski / KFP
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem...
m00118593.jpg (4000px x 2667px) 5758kb
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem drogi wodnej Wisły. Jest to pilotażowe przedsięwzięcie, które ma na celu sprawdzenie funkcjonalności transportu śródlądowego. Transport wyruszył z Portu Gdański i ma dotrzeć do Chełmna w czwartek (8 kwietnia), gdzie nastąpi ich przeładunek na ciężarówki, a następnie barka zostanie ponownie załadowana i wróci do Gdańska. Cała operacja, podczas której przewiezionych zostanie ponad 300 ton towarów, zajmie około 4 dni. Nz. barka w okolicach Sobieszewa. 06.04.2021 fot. Krzysztof Mystkowski / KFP
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem...
m00118594.jpg (4000px x 2667px) 8464kb
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem drogi wodnej Wisły. Jest to pilotażowe przedsięwzięcie, które ma na celu sprawdzenie funkcjonalności transportu śródlądowego. Transport wyruszył z Portu Gdański i ma dotrzeć do Chełmna w czwartek (8 kwietnia), gdzie nastąpi ich przeładunek na ciężarówki, a następnie barka zostanie ponownie załadowana i wróci do Gdańska. Cała operacja, podczas której przewiezionych zostanie ponad 300 ton towarów, zajmie około 4 dni. Nz. barka w Przegalinie. 06.04.2021 fot. Krzysztof Mystkowski / KFP
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem...
m00118595.jpg (4000px x 2667px) 8070kb
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem drogi wodnej Wisły. Jest to pilotażowe przedsięwzięcie, które ma na celu sprawdzenie funkcjonalności transportu śródlądowego. Transport wyruszył z Portu Gdański i ma dotrzeć do Chełmna w czwartek (8 kwietnia), gdzie nastąpi ich przeładunek na ciężarówki, a następnie barka zostanie ponownie załadowana i wróci do Gdańska. Cała operacja, podczas której przewiezionych zostanie ponad 300 ton towarów, zajmie około 4 dni. Nz. barka w Przegalinie. 06.04.2021 fot. Krzysztof Mystkowski / KFP
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem...
m00118596.jpg (4000px x 2667px) 8726kb
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem drogi wodnej Wisły. Jest to pilotażowe przedsięwzięcie, które ma na celu sprawdzenie funkcjonalności transportu śródlądowego. Transport wyruszył z Portu Gdański i ma dotrzeć do Chełmna w czwartek (8 kwietnia), gdzie nastąpi ich przeładunek na ciężarówki, a następnie barka zostanie ponownie załadowana i wróci do Gdańska. Cała operacja, podczas której przewiezionych zostanie ponad 300 ton towarów, zajmie około 4 dni. Nz. barka w Przegalinie. 06.04.2021 fot. Krzysztof Mystkowski / KFP
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem...
m00118597.jpg (4000px x 2667px) 8271kb
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem drogi wodnej Wisły. Jest to pilotażowe przedsięwzięcie, które ma na celu sprawdzenie funkcjonalności transportu śródlądowego. Transport wyruszył z Portu Gdański i ma dotrzeć do Chełmna w czwartek (8 kwietnia), gdzie nastąpi ich przeładunek na ciężarówki, a następnie barka zostanie ponownie załadowana i wróci do Gdańska. Cała operacja, podczas której przewiezionych zostanie ponad 300 ton towarów, zajmie około 4 dni. Nz. barka w Przegalinie. 06.04.2021 fot. Krzysztof Mystkowski / KFP
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem...
m00118598.jpg (4000px x 2667px) 8059kb
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem drogi wodnej Wisły. Jest to pilotażowe przedsięwzięcie, które ma na celu sprawdzenie funkcjonalności transportu śródlądowego. Transport wyruszył z Portu Gdański i ma dotrzeć do Chełmna w czwartek (8 kwietnia), gdzie nastąpi ich przeładunek na ciężarówki, a następnie barka zostanie ponownie załadowana i wróci do Gdańska. Cała operacja, podczas której przewiezionych zostanie ponad 300 ton towarów, zajmie około 4 dni. Nz. barka w Przegalinie. 06.04.2021 fot. Krzysztof Mystkowski / KFP
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem...
m00118599.jpg (4000px x 2667px) 7224kb
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem drogi wodnej Wisły. Jest to pilotażowe przedsięwzięcie, które ma na celu sprawdzenie funkcjonalności transportu śródlądowego. Transport wyruszył z Portu Gdański i ma dotrzeć do Chełmna w czwartek (8 kwietnia), gdzie nastąpi ich przeładunek na ciężarówki, a następnie barka zostanie ponownie załadowana i wróci do Gdańska. Cała operacja, podczas której przewiezionych zostanie ponad 300 ton towarów, zajmie około 4 dni. Nz. barka w Kiezmarku. 06.04.2021 fot. Krzysztof Mystkowski / KFP
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem...
m00118600.jpg (4000px x 2667px) 7183kb
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem drogi wodnej Wisły. Jest to pilotażowe przedsięwzięcie, które ma na celu sprawdzenie funkcjonalności transportu śródlądowego. Transport wyruszył z Portu Gdański i ma dotrzeć do Chełmna w czwartek (8 kwietnia), gdzie nastąpi ich przeładunek na ciężarówki, a następnie barka zostanie ponownie załadowana i wróci do Gdańska. Cała operacja, podczas której przewiezionych zostanie ponad 300 ton towarów, zajmie około 4 dni. Nz. barka w Przegalinie. 06.04.2021 fot. Krzysztof Mystkowski / KFP
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem...
m00118601.jpg (4000px x 2667px) 8523kb
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem drogi wodnej Wisły. Jest to pilotażowe przedsięwzięcie, które ma na celu sprawdzenie funkcjonalności transportu śródlądowego. Transport wyruszył z Portu Gdański i ma dotrzeć do Chełmna w czwartek (8 kwietnia), gdzie nastąpi ich przeładunek na ciężarówki, a następnie barka zostanie ponownie załadowana i wróci do Gdańska. Cała operacja, podczas której przewiezionych zostanie ponad 300 ton towarów, zajmie około 4 dni. Nz. barka już na Wiśle w okolicach Błotnika. 06.04.2021 fot. Krzysztof Mystkowski / KFP
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem...
m00118602.jpg (4000px x 2667px) 7600kb
Pierwszy w historii transport kontenerów z wykorzystaniem drogi wodnej Wisły. Jest to pilotażowe przedsięwzięcie, które ma na celu sprawdzenie funkcjonalności transportu śródlądowego. Transport wyruszył z Portu Gdański i ma dotrzeć do Chełmna w czwartek (8 kwietnia), gdzie nastąpi ich przeładunek na ciężarówki, a następnie barka zostanie ponownie załadowana i wróci do Gdańska. Cała operacja, podczas której przewiezionych zostanie ponad 300 ton towarów, zajmie około 4 dni. Nz. barka w Przegalinie. 06.04.2021 fot. Krzysztof Mystkowski / KFP
  • znalezionych zdjęć: 20