KFP / PORT GDYNIA POSZERZA MOŻLIWOŚCI 4 lipca 2019
podziel się na Facebooku  podziel się na Twitterze
Czerwona droga łącząca nabrzeża z obwodnicą Trójmiasta, modernizacja systemu kolejowego, nowa infrastruktura intermodalna na obszarze centrum logistycznego, budowa publicznego terminalu promowego, rozbudowa terminalu paliwowego, port zewnętrzny... Lista inwestycji zaplanowanych na najbliższe lata w Porcie Gdynia i na jego zapleczu prezentuje się imponująco. Dzięki miliardom złotych płynącym z funduszy unijnych i budżetu państwa, ale także środkom prywatnych inwestorów oraz własnym, Gdynia umocni swoją pozycję w walce o ekonomiczne panowanie nad Bałtykiem. Żeby tak się stało, musimy mieć port głębokowodny, zdolny do przyjmowania największych statków pływających po naszym morzu. Procesy temu służące zapoczątkowane w poprzedniej perspektywie finansowej UE zaowocowały już przebudową nabrzeża Rumuńskiego (lata 2014-2015). O kolejnych etapach inwestycji polegających na pogłębieniu toru podejściowego i akwenów wewnętrznych portu oraz przebudowie sześciu nabrzeży o łącznej długości ok. 1500 m, realizowanych zarówno przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia, jak i Urząd Morski, traktowała czwartkowa konferencja prasowa zorganizowana w siedzibie ZMPG (był także rejs dla dziennikarzy i fotoreporterów po akwenach wewnętrznych portu). – Ten projekt ma znaczenie na skalę ogólnoeuropejską. Nie spotkalibyśmy się tu dzisiaj, gdyby nie fundusze unijne i działania instytucji europejskich, które wdrażają projekty w ramach unijnej polityki spójności. Wkład finansowy Unii w ten konkretny projekt wynosi ok. 65 mln euro. Gdyby nie te pieniądze, prawdopodobnie projekt by nie powstał, powstałby w mniejszej skali albo z opóźnieniem, albo po prostu Polska musiałaby za to więcej zapłacić – mówił dziś w Gdyni Rafał Szyndlauer, doradca ds. politycznych i prawnych w przedstawicielstwie Komisji Europejskiej w Polsce. Całkowity koszt inwestycji przekracza kwotę pół miliarda złotych. Dofinansowanie z Unii Europejskiej wynosi 273 mln zł. Dzięki pracom zaplanowanym do końca 2022 roku do Gdyni wpływać będą mogły statki o długości 400 m, szerokości 58 m oraz zanurzeniu 15 metrów. Zwiększy to konkurencyjność portu w Korytarzu Transportowym Bałtyk – Adriatyk Transeuropejskich Sieci Transportowych TEN-T1 i pozwoli mu obsługiwać jeszcze więcej ładunków. Według obecnych szacunków, inwestycja oznaczać będzie zwiększenie zdolności przeładunkowej o 4,7 mln ton oraz prawie 400 tysięcy TEU rocznie. – Cieszy fakt, że dzięki funduszom unijnym zmieniamy infrastrukturę gdyńskiego portu celem utrzymania konkurencyjności na rynku usług portowych. Inwestycja umożliwi zawijanie do gdyńskiego portu statków kontenerowych obsługujących bezpośrednie połączenia oceaniczne z Dalekim Wschodem i innymi kontynentami. Mam nadzieję, że to, co będziemy robić w najbliższych latach, spotka się z dużym aplauzem naszych kontrahentów; że poprawa warunków nawigacyjnych, doprowadzenie do sytuacji, że port stanie się portem głębokowodnym z nowoczesnymi, dobrze wyposażonymi nabrzeżami, będzie dużym otwarciem na świat – powiedział Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. 4.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
dodaj do koszyka wszystkie wyświetlone zdjęcia
  • znalezionych zdjęć: 40
Konferencja prasowa Zarządu Morskiego Portu Gdynia...
r00011983.jpg (5000px x 3333px) 11961kb
Konferencja prasowa Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. dot. realicacji projektu pogłębienia do 16 metrów portowych akwenów. Nz. Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Konferencja prasowa Zarządu Morskiego Portu Gdynia...
r00011984.jpg (5000px x 3333px) 11415kb
Konferencja prasowa Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. dot. realicacji projektu pogłębienia do 16 metrów portowych akwenów. Nz. Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Konferencja prasowa Zarządu Morskiego Portu Gdynia...
r00011985.jpg (5000px x 3333px) 13068kb
Konferencja prasowa Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. dot. realicacji projektu pogłębienia do 16 metrów portowych akwenów. Nz. Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Konferencja prasowa Zarządu Morskiego Portu Gdynia...
r00011986.jpg (5000px x 3333px) 12314kb
Konferencja prasowa Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. dot. realicacji projektu pogłębienia do 16 metrów portowych akwenów. Nz. Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Konferencja prasowa Zarządu Morskiego Portu Gdynia...
r00011987.jpg (5000px x 3333px) 12401kb
Konferencja prasowa Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. dot. realicacji projektu pogłębienia do 16 metrów portowych akwenów. Nz. Rafał Szyndlauer, doradca ds. politycznych i prawnych w przedstawicielstwie Komisji Europejskiej w Polsce. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Konferencja prasowa Zarządu Morskiego Portu Gdynia...
r00011988.jpg (5000px x 3333px) 12589kb
Konferencja prasowa Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. dot. realicacji projektu pogłębienia do 16 metrów portowych akwenów. Nz. Rafał Szyndlauer, doradca ds. politycznych i prawnych w przedstawicielstwie Komisji Europejskiej w Polsce. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Konferencja prasowa Zarządu Morskiego Portu Gdynia...
r00011989.jpg (5000px x 3333px) 12564kb
Konferencja prasowa Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. dot. realicacji projektu pogłębienia do 16 metrów portowych akwenów. Nz. Mariusz Karbowski, pełnomocnik Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Konferencja prasowa Zarządu Morskiego Portu Gdynia...
r00011990.jpg (5000px x 3333px) 11218kb
Konferencja prasowa Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. dot. realicacji projektu pogłębienia do 16 metrów portowych akwenów. Nz. Mariusz Karbowski, pełnomocnik Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Konferencja prasowa Zarządu Morskiego Portu Gdynia...
r00011991.jpg (5000px x 3333px) 11237kb
Konferencja prasowa Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. dot. realicacji projektu pogłębienia do 16 metrów portowych akwenów. Nz. Mariusz Karbowski, pełnomocnik Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Port Gdynia. Nabrzeże Belgijskie w tle Nabrzeże Szwedzkie....
r00011992.jpg (5000px x 3333px) 8791kb
Port Gdynia. Nabrzeże Belgijskie w tle Nabrzeże Szwedzkie. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Port Gdynia.Nabrzeże Holenderskie. 04.07.2019 / fot....
r00011993.jpg (5000px x 3333px) 10374kb
Port Gdynia.Nabrzeże Holenderskie. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Port Gdynia. Nabrzeże Holenderskie. 04.07.2019 / fot....
r00011994.jpg (5000px x 3333px) 10871kb
Port Gdynia. Nabrzeże Holenderskie. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Port Gdynia. Nabrzeże Holenderskie. 04.07.2019 / fot....
r00011995.jpg (5000px x 3333px) 9630kb
Port Gdynia. Nabrzeże Holenderskie. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Port Gdynia. Nabrzeże Holenderskie. 04.07.2019 / fot....
r00011996.jpg (5000px x 3333px) 10248kb
Port Gdynia. Nabrzeże Holenderskie. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Port Gdynia. Nabrzeże Szwedzkie. 04.07.2019 / fot....
r00011997.jpg (5000px x 3333px) 9276kb
Port Gdynia. Nabrzeże Szwedzkie. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Port Gdynia. Nabrzeże Szwedzkie. 04.07.2019 / fot....
r00011998.jpg (5000px x 3333px) 9243kb
Port Gdynia. Nabrzeże Szwedzkie. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
  • znalezionych zdjęć: 40