Na przełomie lutego i marca zakończą się roboty torowe na trasie budowanej od 1,5 roku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Całkowita długość torów na nowej linii sięgnie 33 km (bez rozjazdów). Układanie podkładów i szyn rozpoczęło w grudniu 2013 r. Pierwszy był odcinek prowadzący z Matarni w kierunku lotniska Rębiechowo. Matarnia jest też tym miejscem, w którym torowcy zbliżają się do finiszu inwestycji. Powrócili do punktu wyjścia, kiedy na węźle Matarnia zakończyły się prace prowadzone przy wznoszeniu pięciu wiaduktów (wiadukt drogowy WD 34 w ciągu ul. Budowlanych otrzymał wczoraj oficjalną zgodę na użytkowanie). Zniknęły rusztowania podpierające obiekty inżynieryjne, więc już bez przeszkód można dokończyć układanie drugiego toru na kilkusetmetrowym odcinku pomiędzy budynkiem Lokalnego Centrum Sterowania a nieczynnym przejazdem na zlikwidowanym w czwartek objeździe. 15.01.2015 / fot. Maciej Kosycarz / KFP
dodaj
do koszyka wszystkie wyświetlone zdjęcia