Sopot ma nowe logo. Krój pisma i szata graficzna inspirowane miejskimi detalami i kolorami powstały we współpracy ze studiem graficznym Podpunkt. Hasło przewodnie odświeżonej identyfikacji wizualnej Sopotu brzmi „Tu czas płynie Twoim tempem”.
Żółto-niebieski logotyp, którym miasto posługiwało się od 2004 roku, przestał odpowiadać na potrzeby nowoczesnej komunikacji. W ciągu 20 lat zmieniły się trendy graficzne, a rozwijający się kurort potrzebował znaku, który łączy wartości historyczne z aktualną strategią. – Przedstawiamy państwu nowy znak Sopotu, który jest elementem rozbudowanego systemu identyfikacji wizualnej miasta i jego jednostek. Nowe logo oddaje tożsamość Sopotu, opowiada o jego historii w sposób, który łączy tradycję kurortu z wyzwaniami i potrzebami nowoczesnego miasta – mówi prezydent Magdalena Czarzyńska-Jachim. Prezentacja znaku odbyła się w poniedziałkowy wieczór w formie mappingu na wieży sopockiej latarni. Więcej na temat nowego systemu identyfikacji wizualnej Sopotu będzie można dowiedzieć się na spotkaniu zaplanowanym na 18 grudnia (godz. 17) w Sopotece.
Nowy znak Sopotu bazuje na oryginalnych literach. Został stworzony specjalnie zaprojektowanym krojem pisma. Dobrze komponuje się zarówno w mediach cyfrowych, jak i w tradycyjnych formach, np. gazetach. Logo podkreśla wyjątkowość miasta i zapewnia jego rozpoznawalność. Opowiada o walorach Sopotu, jego uniwersalnych symbolach i wyróżniających się atutach. W budowie znaku można dostrzec m.in. delikatne łuki fali morskiej, skrzydeł mewy, wygięcia latarni na molo czy eklektyczne zdobienia sopockich willi. 15.12.2025 / fot. Krzysztof Mystkowski / KFP
dodaj
do koszyka wszystkie wyświetlone zdjęcia