Czasy, kiedy pociągi nie zatrzymywały się na Żabiance, bo w podziemnym tunelu stacji Szybkiej Kolei Miejskiej zbierała się woda głęboka po kolana, we wrześniu mają się skończyć raz na zawsze. Po rocznym remoncie stacja Gdańsk-Żabianka nie tylko zyska miano wodoodpornej. - W tunelu nowe będą schody z rynienkami dla pasażerów prowadzących rowery, kasa biletowa, posadzki, ściany i sufity. Pojawią się w nim trzy windy i toaleta. Ucywilizujemy tam również handel – mówi o nowej aranżacji tunelowego wnętrza Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w SKM Trójmiasto. Największe zmiany widać na powierzchni ziemi. Poprawia się estetyka i funkcjonalność stacji. - Gotowe są już dwie krawędzie peronowe, większa część nowej, kostkowej nawierzchni, instalacja deszczowa i nowe oświetlenie. Jest już część instalacji teletechnicznych, stanęła też konstrukcja, na której opierać się będzie nowa, częściowo przeszklona wiata – wylicza Marcin Głuszek. Remont przystanku SKM Żabianka – AWFiS będzie kosztował ponad 11,5 mln zł. Pieniądze pochodzą z puli przyznanej trójmiejskim kolejom na rozwój sieci przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych. SKM-ka uzyskała europejskie dofinansowanie w kwocie 167 ml zł. 09.02.2013 / fot. Krzysztof Mystkowski / KFP
Zalany tunel pod torami we Wrzeszczu
dodaj
do koszyka wszystkie wyświetlone zdjęcia