KFP / 5 LAT TEMU PIERWSZY TRAMWAJ POJECHAŁ NA CHEŁM
podziel się na Facebooku  podziel się na Twitterze
19 grudnia 2007 r. po raz pierwszy mieszkańcy Gdańska mogli pojechać tramwajem z centrum miasta na Chełm. Na nowej linii tramwajowej nr 1, po blisko 3-kilometrowej trasie kursowało początkowo 6 składów - w dni robocze z częstotliwością co 5 minut. Dziś „jedynki” nie ma już w Gdańsku, a na Chełm mkną tramwaje linii nr 2, 6, 7 i 11. W weekendy wakacyjne na torowisku, którego znakiem rozpoznawczym jest najwyższe w Polsce nachylenie, dochodzące do 5 proc., spotkać można również wagoniki z nr 68. - „Jedynka” nie ma w Gdańsku szczęścia. Tramwaje z tym numerem jeździły niegdyś na Stogi, ale też zniknęły. Taki już jest los krótkich linii – mówi Wojciech Lemański, kierownik sekcji programowania komunikacji miejskiej w gdańskim ZTM. Ze Śródmieścia na Chełm kursuje dziś ponad 40 składów. Najwięcej jest niskopodłogowców z bydgoskiej Pesy. Jeżdżą tu ciche bombardiery NGT6/2 z 76 miejscami siedzącymi, CITADIS-y (Ngd99) – nazywane też sokołami - z chorzowskiego Alstomu Konstalu oraz popularne dortmundy, czyli wozy typu Düwag N8C. W godzinach szczytu 20 składów jeździ z częstotliwością co 3 minuty. Mogą przewieźć w tym czasie (ok. 5,5 godz.) ponad 20 tys. pasażerów. Jak prognozuje gdański Zarząd Transportu Miejskiego, w perspektywie najbliższych kilku lat pasażerów na Chełmie będzie wciąż przybywać. - Powoli dojrzewamy do długich tramwajów. Te, które dziś jeżdżą po gdańskich torowiskach, mają ok. 30 m długości. Perony przystanków przy trasie na Chełm budowane były z myślą o obsłudze składów ponad 40-metrowych. Takie długie tramwaje, którymi może podróżować 300 pasażerów, pojawiły się w tym roku w Krakowie. Rekordzistą pod tym względem jest Budapeszt. Tramwaje naszych bratanków mają aż 54 metry długości – wyjaśnia Wojciech Lemański z ZTM. 19.12.2012
dodaj do koszyka wszystkie wyświetlone zdjęcia
  • znalezionych zdjęć: 24
Petla tramwajowa, konczaca nowa linie tramwajowa na...
k00018575.jpg (3102px x 1968px) 793kb
Petla tramwajowa, konczaca nowa linie tramwajowa na gdanska dzielnice, Chelm. Nz. tramwaj Dortmund N8C. 11.12.2007 fot. Maciej Kosycarz / KFP
Petla tramwajowa, konczaca nowa linie tramwajowa na...
k00018560.jpg (3132px x 2061px) 959kb
Petla tramwajowa, konczaca nowa linie tramwajowa na gdanska dzielnice, Chelm. Nz. Jozef Nowicki, glowny specjalista ds. ruchu ZKM Gdansk podczas testow nowego tramwaju Bombardier NCT6 11.12.2007 fot. Maciej Kosycarz / KFP
Petla tramwajowa, konczaca nowa linie tramwajowa na...
k00018576.jpg (3108px x 2049px) 973kb
Petla tramwajowa, konczaca nowa linie tramwajowa na gdanska dzielnice, Chelm. Nz. tramwaj Dortmund N8C. 11.12.2007 fot. Maciej Kosycarz / KFP
Gdansk. Test tramwaju Bombardier, ktory bedzie jezdzil...
00037774.jpg (3476px x 2420px) 1935kb
Gdansk. Test tramwaju Bombardier, ktory bedzie jezdzil na nowej linii prowadzacej na Chelm 10.12.2007 fot. Lukasz Unterschuetz / KFP
Gdansk. Test tramwaju Bombardier, ktory bedzie jezdzil...
00037775.jpg (3456px x 2368px) 1371kb
Gdansk. Test tramwaju Bombardier, ktory bedzie jezdzil na nowej linii prowadzacej na Chelm 10.12.2007 fot. Lukasz Unterschuetz / KFP
Gdansk. Test tramwaju Bombardier, ktory bedzie jezdzil...
00037781.jpg (4188px x 2748px) 1466kb
Gdansk. Test tramwaju Bombardier, ktory bedzie jezdzil na nowej linii prowadzacej na Chelm 10.12.2007 fot. Lukasz Unterschuetz / KFP
Inauguracja budowy linii tramwajowej na gdanskie osiedle...
00015976.jpg (1537px x 2779px) 3292kb
Inauguracja budowy linii tramwajowej na gdanskie osiedle Chelm. Nz. Pawel Adamowicz symbolicznie rozpoczyna budowe lini tramwajowej 09.08.2006 Andrzej J. Gojke/KFP
Inauguracja budowy linii tramwajowej na gdnanskie osiedle...
00015977.jpg (2000px x 3008px) 4514kb
Inauguracja budowy linii tramwajowej na gdnanskie osiedle Chelm. Nz. Pawel Adamowicz symbolicznie rozpoczyna budowe lini tramwajowej 09.08.2006 Andrzej J. Gojke/KFP
  • znalezionych zdjęć: 24