KFP / BUDOWA MOSTU KOLEJOWEGO NA MARTWEJ WIŚLE 3 lipca 2015
podziel się na Facebooku  podziel się na Twitterze
Niecodziennie możemy obserwować budowę mostu... wzdłuż rzeki. W Gdańsku jest takie miejsce. Trwa montaż mostu kolejowego nad Martwą Wisłą. Konstrukcja mierząca 120 metrów i ważąca 2 tys. ton jeszcze w lipcu zostanie osadzona na przyczółkach. Przed kilkoma dniami w rejonie mostu wantowego zacumowała barka, na którą załadowane zostały elementy konstrukcyjne nowej przeprawy. Stalowe przęsła i łuki powstały na zamówienie PKP PLK w Stoczni Nauta w Gdyni.
Inwestycja realizowana z myślą o transporcie towarowym stanowi fragment większej całości. Prace modernizacyjne na linii kolejowej 226 obejmują 12-kilometrowy odcinek między Pruszczem Gdańskim a stacją Gdańsk Port Północny. Wszystko za kwotę 370 mln zł. Modernizacja linii kolejowej jest uzupełnieniem planów inwestycyjnych Portu Gdańsk, zakładających rozwój baz przeładunkowych, terminali kontenerowych i powstanie nowoczesnego centrum dystrybucyjno-logistycznego. Przepustowość linii nr 226 wzrośnie dzięki temu trzykrotnie. Zmodernizowanie odcinka między portem a Pruszczem Gdańskim umożliwi przejazd 180 par pociągów na dobę. Ważnym ogniwem tego łańcucha jest budowa nowego, dwutorowego mostu nad Martwą Wisłą, który będzie wyższy niż dotychczasowy (przeznaczony do rozbiórki), co poprawi warunki żeglugowe. Prace mostowe mają się mają potrwać do końca 2015 r. 3.07.2015 / fot. Krzysztof Mystkowski / KFP

Most kolejowy na Martwej Wiśle do rozbiórki
dodaj do koszyka wszystkie wyświetlone zdjęcia
  • znalezionych zdjęć: 18
Gdańsk. Budowa mostu kolejowego na Martwej Wiśle.
03.07.2015
fot....
m00073088.jpg (3543px x 2362px) 5605kb
Gdańsk. Budowa mostu kolejowego na Martwej Wiśle. 03.07.2015 fot. Krzysztof Mystkowski / KFP
Gdańsk. Budowa mostu kolejowego na Martwej Wiśle....
m00073089.jpg (3543px x 2362px) 6526kb
Gdańsk. Budowa mostu kolejowego na Martwej Wiśle. 03.07.2015 fot. Krzysztof Mystkowski / KFP
  • znalezionych zdjęć: 18