Akceptuję
Drogi Użytkowniku,

 

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

KFP / INNOVATION - STATEK NA NOGACH BUDUJE FARMY WIATROWE
podziel się na Facebooku  podziel się na Twitterze
Przed kilkunastoma dniami wzbudzał zainteresowanie plażowiczów wypoczywających na trójmiejskich kąpieliskach. Z tymi długimi nogami, wyciągniętymi wysoko w górę ponad pokład, wygląda jak platforma wiertnicza. Ale jest Innovation NB 142 najprawdziwszym statkiem, który po zaliczeniu prób morskich na Zatoce Gdańskiej wciągnął dziś na maszt banderę niemieckiego armatora. Zbudowany za ok. 200 mln euro przez stocznię Crist w Gdyni, służy do stawiania na morzu i obsługi siłowni wiatrowych. Największy dziś w Polsce producent statków, który przejął zasadniczą część Stoczni Gdynia, ma powody do dumy. Innovation jest jedną z największych i najnowocześniejszych tego typu konstrukcji na świecie. Dzięki czterem nogom, kiedy się na nich wspiera, może pracować na akwenach o głębokości do 50 metrów. Wyposażony jest w żuraw o udźwigu 1500 ton. Może przewozić elementy wież wiatrowych ważące do 8 tys. ton. Osiąga prędkość 12 węzłów. Statek ma 147 metrów długości i 42 m szerokości. Jego armatorem jest spółka HGO Innovation Shipowner B.V., należąca do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzącej w skład belgijskiej grupy DEME spółki GeoSea. 31.07.2012 / fot. Jacek Balk / KFP
dodaj do koszyka wszystkie wyświetlone zdjęcia
  • znalezionych zdjęć: 45
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Podniesienie...
00094223.jpg (3888px x 2592px) 2889kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Podniesienie Bandery na jednostce Innovation NB 142 Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafia w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton. 31.07.2012 Fot. Jacek Balk / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Podniesienie...
00094224.jpg (2592px x 3888px) 2798kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Podniesienie Bandery na jednostce Innovation NB 142 Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafia w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton. 31.07.2012 Fot. Jacek Balk / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Podniesienie...
00094225.jpg (2336px x 3504px) 5024kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Podniesienie Bandery na jednostce Innovation NB 142 Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafia w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton. 31.07.2012 Fot. Jacek Balk / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Podniesienie...
00094226.jpg (3504px x 2336px) 4583kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Podniesienie Bandery na jednostce Innovation NB 142 Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafia w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton. 31.07.2012 Fot. Jacek Balk / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w...
00094240.jpg (2835px x 2863px) 1584kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w Gdyni przez Stocznie CRIST Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafi w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton 31.07.2012 Fot. Andrzej J. Gojke / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w...
00094241.jpg (2835px x 1890px) 1193kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w Gdyni przez Stocznie CRIST Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafi w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton 31.07.2012 Fot. Andrzej J. Gojke / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w...
00094242.jpg (1890px x 2835px) 968kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w Gdyni przez Stocznie CRIST Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafi w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton 31.07.2012 Fot. Andrzej J. Gojke / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w...
00094243.jpg (2835px x 1890px) 717kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w Gdyni przez Stocznie CRIST Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafi w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton 31.07.2012 Fot. Andrzej J. Gojke / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w...
00094244.jpg (2835px x 1890px) 698kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w Gdyni przez Stocznie CRIST Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafi w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton 31.07.2012 Fot. Andrzej J. Gojke / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w...
00094245.jpg (1890px x 2835px) 1403kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w Gdyni przez Stocznie CRIST Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafi w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton 31.07.2012 Fot. Andrzej J. Gojke / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w...
00094246.jpg (2621px x 2835px) 1414kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w Gdyni przez Stocznie CRIST Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafi w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton 31.07.2012 Fot. Andrzej J. Gojke / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w...
00094247.jpg (2835px x 1598px) 717kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w Gdyni przez Stocznie CRIST Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafi w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton 31.07.2012 Fot. Andrzej J. Gojke / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w...
00094248.jpg (2835px x 1890px) 931kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w Gdyni przez Stocznie CRIST Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafi w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton 31.07.2012 Fot. Andrzej J. Gojke / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w...
00094249.jpg (2835px x 1890px) 825kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w Gdyni przez Stocznie CRIST Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafi w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton 31.07.2012 Fot. Andrzej J. Gojke / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w...
00094250.jpg (2835px x 1890px) 702kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w Gdyni przez Stocznie CRIST Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafi w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton 31.07.2012 Fot. Andrzej J. Gojke / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w...
00094251.jpg (2835px x 1890px) 762kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w Gdyni przez Stocznie CRIST Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafi w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton 31.07.2012 Fot. Andrzej J. Gojke / KFP
  • znalezionych zdjęć: 45