KFP / INNOVATION - STATEK NA NOGACH BUDUJE FARMY WIATROWE
podziel się na Facebooku  podziel się na Twitterze
Przed kilkunastoma dniami wzbudzał zainteresowanie plażowiczów wypoczywających na trójmiejskich kąpieliskach. Z tymi długimi nogami, wyciągniętymi wysoko w górę ponad pokład, wygląda jak platforma wiertnicza. Ale jest Innovation NB 142 najprawdziwszym statkiem, który po zaliczeniu prób morskich na Zatoce Gdańskiej wciągnął dziś na maszt banderę niemieckiego armatora. Zbudowany za ok. 200 mln euro przez stocznię Crist w Gdyni, służy do stawiania na morzu i obsługi siłowni wiatrowych. Największy dziś w Polsce producent statków, który przejął zasadniczą część Stoczni Gdynia, ma powody do dumy. Innovation jest jedną z największych i najnowocześniejszych tego typu konstrukcji na świecie. Dzięki czterem nogom, kiedy się na nich wspiera, może pracować na akwenach o głębokości do 50 metrów. Wyposażony jest w żuraw o udźwigu 1500 ton. Może przewozić elementy wież wiatrowych ważące do 8 tys. ton. Osiąga prędkość 12 węzłów. Statek ma 147 metrów długości i 42 m szerokości. Jego armatorem jest spółka HGO Innovation Shipowner B.V., należąca do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzącej w skład belgijskiej grupy DEME spółki GeoSea. 31.07.2012 / fot. Jacek Balk / KFP
dodaj do koszyka wszystkie wyświetlone zdjęcia
  • znalezionych zdjęć: 45
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w...
00094252.jpg (1890px x 2835px) 700kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w Gdyni przez Stocznie CRIST Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafi w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton 31.07.2012 Fot. Andrzej J. Gojke / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w...
00094253.jpg (1890px x 2835px) 880kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w Gdyni przez Stocznie CRIST Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafi w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton 31.07.2012 Fot. Andrzej J. Gojke / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w...
00094254.jpg (2835px x 1890px) 979kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w Gdyni przez Stocznie CRIST Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafi w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton 31.07.2012 Fot. Andrzej J. Gojke / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w...
00094255.jpg (2835px x 1890px) 1162kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w Gdyni przez Stocznie CRIST Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafi w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton 31.07.2012 Fot. Andrzej J. Gojke / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w...
00094256.jpg (2835px x 1890px) 853kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w Gdyni przez Stocznie CRIST Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafi w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton 31.07.2012 Fot. Andrzej J. Gojke / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w...
00094257.jpg (2835px x 1890px) 1309kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w Gdyni przez Stocznie CRIST Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafi w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton 31.07.2012 Fot. Andrzej J. Gojke / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w...
00094258.jpg (2835px x 1890px) 986kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w Gdyni przez Stocznie CRIST Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafi w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton 31.07.2012 Fot. Andrzej J. Gojke / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w...
00094259.jpg (2835px x 1890px) 962kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w Gdyni przez Stocznie CRIST Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafi w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton 31.07.2012 Fot. Andrzej J. Gojke / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w...
00094260.jpg (1890px x 2835px) 820kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w Gdyni przez Stocznie CRIST Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafi w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton 31.07.2012 Fot. Andrzej J. Gojke / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w...
00094261.jpg (2835px x 1890px) 1141kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w Gdyni przez Stocznie CRIST Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafi w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton 31.07.2012 Fot. Andrzej J. Gojke / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w...
00094262.jpg (1890px x 2835px) 883kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w Gdyni przez Stocznie CRIST Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafi w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton 31.07.2012 Fot. Andrzej J. Gojke / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w...
00094263.jpg (2835px x 1890px) 607kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w Gdyni przez Stocznie CRIST Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafi w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton 31.07.2012 Fot. Andrzej J. Gojke / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w...
00094264.jpg (2835px x 1890px) 963kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w Gdyni przez Stocznie CRIST Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafi w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton 31.07.2012 Fot. Andrzej J. Gojke / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w...
00094265.jpg (1890px x 2835px) 1261kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w Gdyni przez Stocznie CRIST Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafi w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton 31.07.2012 Fot. Andrzej J. Gojke / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w...
00094266.jpg (2835px x 1890px) 883kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w Gdyni przez Stocznie CRIST Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafi w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton 31.07.2012 Fot. Andrzej J. Gojke / KFP
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w...
00094267.jpg (2835px x 2127px) 931kb
Gdansk. Nabrzeze Obroncow Westerplatte. Zbudowany w Gdyni przez Stocznie CRIST Innovation NB 142 to jednostka do budowy i obslugi farm wiatrowych. Po przejsciu prob morskich statek trafi w rece armatora, spolki HGO Innovation Shipowner B.V., nalezacej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzacej w sklad belgijskiej grupy DEME spolki GeoSea. Budowa statku kosztowala ponad 200 mln euro. 147 metrow dlugosci, 42 metry szerokosci, 11 metrów wysokosci, zuraw o udzwigu 1,5 tys. ton . Jednostka osiaga predkosc do 12 wezlow, bedzie pracowac na glebokosci do 50 metrow i przewozic elementy wiez wiatrowych wazace do 8 tys. ton 31.07.2012 Fot. Andrzej J. Gojke / KFP
  • znalezionych zdjęć: 45