KFP / MOST KOLEJOWY W RUTKACH PO RENOWACJI 15 sierpnia 2023
podziel się na Facebooku  podziel się na Twitterze
Kolejowy most kratownicowy Rutki powstał w 1886 podczas budowy linii kolejowej Pruszcz Gdański - Żukowo - Kartuzy - Lębork - Łeba. Pod koniec II wojny światowej został wysadzony w czasie przejazdu lokomotywy z amunicją. Po wojnie obiekt odbudowano. Budowla posiada ciekawą i rzadko spotykaną konstrukcję środkowego przęsła łukowego odwróconego. Most o wyskości ok. 15 metrów i długości 100 metrów jest przeprawą łączącą dwa brzegi rzeki Raduni. Most znajduje się na trasie niebieskiego szlaku pieszego, poprowadzonego przez Rezerwat Jar Rzeki Raduni. Remont mostu w Rutkach (oraz podobnego w Niestępowie) zrealizowano w ramach tzw. bajpasu kartuskiego. Chodzi o linię kolejową na odcinku Gdańsk Kokoszki - Stara Piła oraz na odcinku Stara Piła - Glincz stanowiące trasę objazdową z Kaszub do Gdańska, na czas realizacji modernizacji linii kolejowej nr 201 Bydgoszcz – Trójmiasto. 15.08.2023 / fot. Anna Rezulak / KFP
dodaj do koszyka wszystkie wyświetlone zdjęcia
  • znalezionych zdjęć: 17
Most kolejowy w Rutkach po remoncie. 15.08.2023 / fot....
r00037972.jpg (5000px x 3335px) 10054kb
Most kolejowy w Rutkach po remoncie. 15.08.2023 / fot. Anna Rezulak / KFP
  • znalezionych zdjęć: 17