Pomorską Kolej Metropolitalną można budować. Wojewoda Ryszard Stachurski uroczyście przekazał dziś marszałkowi Marszałkowi Strukowi aż siedem pozwoleń na budowę PKM. Kolej metropolitalna ma ruszyć w czerwcu 2015 r. Jak się szacuje, na trasie między Wrzeszczem a Rębiechowem będzie z niej korzystać od 6,5 do ponad 10,3 mln pasażerów rocznie. Ponad 500 mln złotych na najważniejszą inwestycję w historii pomorskiego samorządu dała nam Unia Europejska. Całkowity koszt określany jest na ok. 760 milionów. Prawdopodobnie w styczniu 2013 r. poznamy firmę, która zdobędzie ten potężny kontrakt. Do przetargu ogłoszonego przez spółkę Pomorska Kolej Metropolitalna stanęło 19 firm. 15 z nich wciąż liczy się w walce o budowę 20-kilometrowej trasy łączącej Wrzeszcz z Osową. Na początku stycznia ruszą prace nad przygotowaniem terenu pod przyszłą inwestycję. Trzeba wyburzyć kilkadziesiąt domów i wyciąć kilkanaście tysięcy drzew. (ok. 440 tys. zł). Na wszystko są już pozwolenia. - Dwa z nich dotyczą bezpośrednio budowy linii kolejowej, podzielonej w projekcie na dwa zadania, realizowane jednocześnie przez jednego wykonawcę. Kolejne cztery pozwolenia dotyczą tak zwanej infrastruktury towarzyszącej dla przystanków Brętowo, Jasień, Kiełpinek i Banino. Jej wykonawcą będzie miasto Gdańsk, które otrzyma od PKM gotowy projekt budowlany wraz z pozwoleniami. Ostatnie z pozwoleń dotyczy odcinka włączeniowego w istniejącą linię kolejową 201 Gdynia – Kościerzyna, należącą do PKP PLK - wymienia Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki samorządowej Pomorska Kolej Metropolitalna. 18.12.2012 fot. Mateusz Ochocki / KFP
dodaj
do koszyka wszystkie wyświetlone zdjęcia