KFP / PORT GDYNIA POSZERZA MOŻLIWOŚCI 4 lipca 2019
podziel się na Facebooku  podziel się na Twitterze
Czerwona droga łącząca nabrzeża z obwodnicą Trójmiasta, modernizacja systemu kolejowego, nowa infrastruktura intermodalna na obszarze centrum logistycznego, budowa publicznego terminalu promowego, rozbudowa terminalu paliwowego, port zewnętrzny... Lista inwestycji zaplanowanych na najbliższe lata w Porcie Gdynia i na jego zapleczu prezentuje się imponująco. Dzięki miliardom złotych płynącym z funduszy unijnych i budżetu państwa, ale także środkom prywatnych inwestorów oraz własnym, Gdynia umocni swoją pozycję w walce o ekonomiczne panowanie nad Bałtykiem. Żeby tak się stało, musimy mieć port głębokowodny, zdolny do przyjmowania największych statków pływających po naszym morzu. Procesy temu służące zapoczątkowane w poprzedniej perspektywie finansowej UE zaowocowały już przebudową nabrzeża Rumuńskiego (lata 2014-2015). O kolejnych etapach inwestycji polegających na pogłębieniu toru podejściowego i akwenów wewnętrznych portu oraz przebudowie sześciu nabrzeży o łącznej długości ok. 1500 m, realizowanych zarówno przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia, jak i Urząd Morski, traktowała czwartkowa konferencja prasowa zorganizowana w siedzibie ZMPG (był także rejs dla dziennikarzy i fotoreporterów po akwenach wewnętrznych portu). – Ten projekt ma znaczenie na skalę ogólnoeuropejską. Nie spotkalibyśmy się tu dzisiaj, gdyby nie fundusze unijne i działania instytucji europejskich, które wdrażają projekty w ramach unijnej polityki spójności. Wkład finansowy Unii w ten konkretny projekt wynosi ok. 65 mln euro. Gdyby nie te pieniądze, prawdopodobnie projekt by nie powstał, powstałby w mniejszej skali albo z opóźnieniem, albo po prostu Polska musiałaby za to więcej zapłacić – mówił dziś w Gdyni Rafał Szyndlauer, doradca ds. politycznych i prawnych w przedstawicielstwie Komisji Europejskiej w Polsce. Całkowity koszt inwestycji przekracza kwotę pół miliarda złotych. Dofinansowanie z Unii Europejskiej wynosi 273 mln zł. Dzięki pracom zaplanowanym do końca 2022 roku do Gdyni wpływać będą mogły statki o długości 400 m, szerokości 58 m oraz zanurzeniu 15 metrów. Zwiększy to konkurencyjność portu w Korytarzu Transportowym Bałtyk – Adriatyk Transeuropejskich Sieci Transportowych TEN-T1 i pozwoli mu obsługiwać jeszcze więcej ładunków. Według obecnych szacunków, inwestycja oznaczać będzie zwiększenie zdolności przeładunkowej o 4,7 mln ton oraz prawie 400 tysięcy TEU rocznie. – Cieszy fakt, że dzięki funduszom unijnym zmieniamy infrastrukturę gdyńskiego portu celem utrzymania konkurencyjności na rynku usług portowych. Inwestycja umożliwi zawijanie do gdyńskiego portu statków kontenerowych obsługujących bezpośrednie połączenia oceaniczne z Dalekim Wschodem i innymi kontynentami. Mam nadzieję, że to, co będziemy robić w najbliższych latach, spotka się z dużym aplauzem naszych kontrahentów; że poprawa warunków nawigacyjnych, doprowadzenie do sytuacji, że port stanie się portem głębokowodnym z nowoczesnymi, dobrze wyposażonymi nabrzeżami, będzie dużym otwarciem na świat – powiedział Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. 4.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
dodaj do koszyka wszystkie wyświetlone zdjęcia
  • znalezionych zdjęć: 40
Port Gdynia. Hałda kruszywa - Nabrzeże Francuskie....
r00011999.jpg (5000px x 3333px) 12480kb
Port Gdynia. Hałda kruszywa - Nabrzeże Francuskie. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Port Gdynia. Hałda kruszywa na Nabrzeżu Francuskim....
r00012000.jpg (5000px x 3333px) 13325kb
Port Gdynia. Hałda kruszywa na Nabrzeżu Francuskim. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Port Gdynia. Nabrzeże Węgierskie. Stocznia Crist....
r00012001.jpg (5000px x 3333px) 9717kb
Port Gdynia. Nabrzeże Węgierskie. Stocznia Crist. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Port Gdynia. Stocznia Marynarki Wojennej SA. 04.07.2019...
r00012002.jpg (5000px x 3333px) 8417kb
Port Gdynia. Stocznia Marynarki Wojennej SA. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Port Gdynia.Bałtycki Terminal Zbożowy. Nabrzeże...
r00012003.jpg (5000px x 3333px) 10043kb
Port Gdynia.Bałtycki Terminal Zbożowy. Nabrzeże Norweskie. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Port Gdynia. Nabrzeże Węgierskie. Stocznia Crist....
r00012004.jpg (5000px x 3333px) 9505kb
Port Gdynia. Nabrzeże Węgierskie. Stocznia Crist. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Port Gdynia. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
r00012005.jpg (5000px x 3333px) 9675kb
Port Gdynia. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Port Gdynia. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
r00012007.jpg (5000px x 3333px) 9105kb
Port Gdynia. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Port Gdynia. Nabrzeże Bułgarskie. Gdyński Terminal...
r00012008.jpg (5000px x 3333px) 9355kb
Port Gdynia. Nabrzeże Bułgarskie. Gdyński Terminal Kontenerowy. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Port Gdynia. Nabrzeże Bułgarskie. Gdyński Terminal...
r00012009.jpg (5000px x 3333px) 9035kb
Port Gdynia. Nabrzeże Bułgarskie. Gdyński Terminal Kontenerowy. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Port Gdynia. Nabrzeże Bułgarskie. Gdyński Terminal...
r00012010.jpg (5000px x 3333px) 9163kb
Port Gdynia. Nabrzeże Bułgarskie. Gdyński Terminal Kontenerowy. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Port Gdynia. Nabrzeże Bułgarskie. Gdyński Terminal...
r00012011.jpg (5000px x 3333px) 9319kb
Port Gdynia. Nabrzeże Bułgarskie. Gdyński Terminal Kontenerowy. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Port Gdynia. Nabrzeże Bułgarskie. Gdyński Terminal...
r00012012.jpg (5000px x 3333px) 8718kb
Port Gdynia. Nabrzeże Bułgarskie. Gdyński Terminal Kontenerowy. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Port Gdynia. Nabrzeże Węgierskie 04.07.2019 / fot....
r00012013.jpg (5000px x 3333px) 9225kb
Port Gdynia. Nabrzeże Węgierskie 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Port Gdynia. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
r00012014.jpg (5000px x 3333px) 10316kb
Port Gdynia. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
Port Gdynia. Port Wojenny Gdynia. 04.07.2019 / fot....
r00012015.jpg (5000px x 3333px) 9799kb
Port Gdynia. Port Wojenny Gdynia. 04.07.2019 / fot. Anna Rezulak / KFP
  • znalezionych zdjęć: 40