Mija rok od otwarcia nowego terminalu pasażerskiego T2 w gdańskim Porcie Lotniczym im. Lecha Wałęsy. - Wybudowaliśmy coś na skalę europejską – mówił patron lotniska na uroczystości, która odbywała się 31 marca 2012 r. Sześć dni później do odprawy szykowali się tutaj pierwsi pasażerowie. Po raz pierwszy też mogli skorzystać z najnowocześniejszego w kraju systemu bagażowego i zrobić zakupy w otwartej 6 kwietnia strefie sklepów wolnocłowych. Wzniesiony w niespełna 2 lata terminal zwiększył przepustowość gdańskiego lotniska z 2,5 do 5 milionów pasażerów rocznie. Nie była to jedyna lotniskowa inwestycja miasta sposobiącego się do Euro 2012. Jeszcze zimą do użytku oddane zostały płyta postojowa, nowa drogę kołowania i pas startowy. Koszt realizacji całego programu inwestycyjnego przypadającego na lata 2009-2015 szacowany jest na około 400 mln złotych. Do najważniejszych zadań, których realizacji gdański port podejmuje się w tym roku, należą: rozbudowa terminalu T2, budowa nowego terminalu cargo i funkcji tranzytowej oraz podwyższenie kategorii lotniska.
- W 2012 roku zwiększyliśmy przepustowość lotniska z 600 do 2240 pasażerów mogących wylecieć w ciągu jednej godziny. W przylotach nastąpił wzrost z 760 do 1600 pasażerów na godzinę. Oczywiście, zawdzięczamy to w głównej mierze nowemu terminalowi pasażerskiemu T2 - mówi Marzenna Krefft, wiceprezes zarządu Portu Lotniczego Gdańsk. Wzrosła również przepustowość operacyjna lotniska. W ciągu godziny wykonuje się tutaj dziś co najmniej 30 operacji lotniczych, a można ponad 40. Wcześniej operacji startu/lądowania było 12 na godzinę. W 2012 r. gdański port obsłużył ponad 2,9 mln pasażerów zajmując pod tym względem drugie miejsce w Polsce. 30.03.2013
dodaj
do koszyka wszystkie wyświetlone zdjęcia