Na 6. Targach Techniki Przemyslowej, Nauki i Innowacji TECHNICON E INNOWACJE 2010 w Gdansku firma AVIACOM.PL z Pomorskiego Parku Naukowo Technologicznego w Gdyni po raz pierwszy publicznie zaprezentowala prototyp dwumiejscowego, jednosilnikowego samolotu AF-129. Samolot od przyszlego roku bedzie produkowany w Gdyni. Nz. Aleksander Wietrow - prezes gdynskiej firmy AVIACOM.PL
DANE SAMOLOTU:
AF 129 to samolot w konfiguracji srednioplata z dwoma belkami ogonowymi, usterzeniem motylkowym i smiglem pchajacym. Ma bardzo wygodna ergonomiczna przestrzen pasazerska. Samolot przystosowany do lotow VFR (Visual Flight Rules) w dzien. AF-129 posiada konstrukcje skorupowa calkowicie wykonana z kompozytu weglowego. Skrzydlo wyposazone w klapy i lotki. W kadlubie integralny zbiornik paliwa.
Kadlub wyposazony w duze przeszklone otwierane do gory drzwi w przedniej czesci oraz bagaznik za plecami pilotow. Kabina pasazerska o szerokosci 125 cm wyposazona jest w dwa wygodne niezalezne fotele z 4 punktowymi pasami bezpieczenstwa. Usterzenie motylkowe w ukladzie odwroconego V. Uklady sterowania popychaczowe. Samolot napedzany silnikiem Rotax 914 UL o mocy 100KM wraz z trojlopatowym stalym smiglem o srednicy 1,70 m. Samolot posiada system ratunkowy GRS. Podwozie trojkolowe z kompozytowa golenia podwozia glownego i kolkiem przednim sterowanym na ziemi. Podstawowe dane techniczne: dlugosc 5,0 m; wysokosc 1,90 m; rozpietosc skrzydel 13,50; maksymalny ciezar w locie - 475,5 kg; zasieg - 1600 km; predkosc przelotowa 80% - 216 km/h; wznoszenie - 6 m/s; doskonalosc 22;
13.10.2010 Fot. Andrzej J. Gojke KFP
dodaj
do koszyka wszystkie wyświetlone zdjęcia