Prototypowy solaris trollino 24 wyjechał dziś w południe na ulice Gdyni. Pasażerów nie zabiera, ale to nie z tego powodu wzbudza duże zainteresowanie. 24-metrowej długości trajtka nigdy wcześniej tu nie było. Tego jedynego wkrótce też nie będzie, bo dopuszczalna długość trolejbusów wożących pasażerów w polskich miastach wynosi 18,75 m. Najnowszy dwuprzegubowy pojazd z fabryki w Bolechowie powstał z myślą o rynku szwajcarskim. 24-metrowce cieszą się tam dużą popularnością. Spotkać można je m.in. w Zurychu, Genewie czy Lucernie, jednak żaden z jeżdżących tam dotychczas pojazdów nie miał polskiego rodowodu. Solaris zadebiutuje w tym formacie. Najpierw jednak trollino 24 musi przejść pozytywnie właśnie rozpoczęte w Gdyni testy trakcyjne i homologacyjne. Dopiero wtedy zostanie dopuszczony do ruchu z pasażerami. Próby nad morzem potrwają kilka tygodni. Jak zapewnia rzecznik prasowy ZKM Marcin Gromadzki, fakt, że producent wybrał Gdynię, to dla miasta sprawa prestiżowa. – To nie pierwszy pojazd Solarisa, który jest u nas testowany. Sieć trolejbusową mamy jeszcze w Tychach i Lublinie, ale to Gdynia bardzo blisko współpracuje z Solarisem, czego przykładem jest ostatni zakup 30 trolejbusów tego producenta – mówi rzecznik ZKM. Oficjalna premiera trollino 24 zapowiadana jest na październik tego roku, a okazją ku temu będą targi w Brukseli. 5.06.2019 / fot. Andrzej J. Gojke / KFP
dodaj
do koszyka wszystkie wyświetlone zdjęcia